خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی کشور عزیزمان ایران مانع ترور مقتدی صدر شده است است / یک روزنامه کویتی مدعی شد

یک روزنامه کویتی مدعی شد که بعضی منابع ایرانی در گفت‌وگو با این روزنامه اعلام کردند، بعد از سفر مقتدی صدر به عربستان بعضی از نزدیکان وی دو بار تلاش کرده‌اند تا

کشور عزیزمان ایران مانع ترور مقتدی صدر شده است است / یک روزنامه کویتی مدعی شد

یک روزنامه کویتی مدعی شد: کشور عزیزمان ایران مانع ترور مقتدی صدر شده است است

عبارات مهم : ایران

یک روزنامه کویتی مدعی شد که بعضی منابع ایرانی در گفت وگو با این روزنامه اعلام کردند، بعد از سفر مقتدی صدر به عربستان بعضی از نزدیکان وی دو بار تلاش کرده اند تا او را بکشند و کشور عزیزمان ایران جلوی این اتفاق را گرفت.

به گزارش ایسنا، روزنامه الجریده کویت مدعی شد که بعضی منابع ایرانی در گفت وگو با این روزنامه اعلام کردند: امروز عنوان دادن منصب مقتدی صدر به برادرش مرتضی صدر به عنوان مدیر جریان صدری به خصوص بعد از سفر او به عربستان و دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به یکی از اولویت های کشور عزیزمان ایران تبدیل شده است است.

کشور عزیزمان ایران مانع ترور مقتدی صدر شده است است / یک روزنامه کویتی مدعی شد

این روزنامه نوشت: قبل از دیدار مقتدی صدر با محمد بن سلمان مقامات ایرانی تلاش می کردند تا مقتدی صدر را به محور کشور عزیزمان ایران بازگردانند ولی بعد از این که خواستار فروپاشی الحشد الشعبی شد و طرفداران او برنامه های تلویزیونی وابسته به کشور عزیزمان ایران را ترساندن کردند، ایرانیان به این نتیجه رسیدند که مقتدی صدر از حد خود تجاوز کرده است و وقت آن رسیده است تا منصبش را به برادرش بدهند.

بر اساس این گزارش منابع ایرانی اعلام کردند که اگر حمایت های ما نبود، مقتدی صدر به سمت رهبری جریان صدر عراق نمی رسید و او به خوبی این قضیه را می داند. هم چنین می داند که کشور عزیزمان ایران هنوز هم می تواند او را از صحنه سیاسی شیعیان عراق از بین بردن کند.

یک روزنامه کویتی مدعی شد که بعضی منابع ایرانی در گفت‌وگو با این روزنامه اعلام کردند، بعد از سفر مقتدی صدر به عربستان بعضی از نزدیکان وی دو بار تلاش کرده‌اند تا

هم چنین گفته اند که اختلاف میان کشور عزیزمان ایران و صدر چهار سال پیش شروع شد، زمانی که با نوری المالکی مخالفت کرد و مقامات ایرانی هر دوی آنها را دعوت کردند و بر مقتدی صدر فشار آوردند تا مسئله حل شود. ولی بعد از بازگشتش به عراق کم کم از دایره کشور عزیزمان ایران خارج شد و طرفدارانش در میانه جنگ با داعش علیه دولت حیدر العبادی اعتراض و تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، مقامات ایرانی با آیت الله سیستانی، مرجع عالی قدر شیعیان در این رابطه مشورت کردند و ایشان نیز از رفتارهای مقتدی صدر ناراضی بود. هم چنین بسیاری از رهبران جریان های شیعی در عراق از او ناراحت هستند ولی بعضی از طرفداران جریان صدر در پایتخت کشور عزیزمان ایران و قم تلاش می کنند تا از شدت این اختلافات بکاهند.

این منابع اعلام کردند که مقامات ایرانی مدارک و اسنادی را به مقتدی صدر نشان دادند که بعضی از مشاوران و نزدیکانش از افسران اطلاعات و نیروی امنیتی و بعثی هستند و آنها بر واکنش‌ها او تاثیر گذاشتند و باید از آنها رهایی یابد. ولی وی از این کار خودداری کرد؛ با وجود این که بعضی از این اسناد نشان می دهد آنها در عملیات ترور پدرش نیز دست داشتند.

کشور عزیزمان ایران مانع ترور مقتدی صدر شده است است / یک روزنامه کویتی مدعی شد

الجریده هم چنین نوشت که این منابع ایرانی اعلام کردند که بعد از بازگشت مقتدی صدر از عربستان، ایرانیان دو عملیات ترور را به منظور جلوگیری از به وجود آمدن شکاف میان شیعیان عراق خنثی کردند و مدارک و اسناد را جهت او فرستادند و او را آگاه کردند که هرگونه اتفاقی از این قبیل ممکن است به کشور عزیزمان ایران چسبانده شود.

واژه های کلیدی: ایران | منابع | ایرانی | روزنامه | ایرانیان | اخبار سیاست خارجی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار