خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی ادعاهای سفیر تازه عربستان در آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران و سوریه

سفیر تازه عربستان در آمریکا در مصاحبه‌ای بیان کرد که سنی‌ها و شیعیان در عراق باید با یکدیگر ادغام شوند.

ادعاهای سفیر تازه عربستان در آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران و سوریه

ادعاهای سفیر تازه عربستان در آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران و سوریه

عبارات مهم : ایران

سفیر تازه عربستان در آمریکا در مصاحبه ای بیان کرد که سنی ها و شیعیان در عراق باید با یکدیگر ادغام شوند.

به گزارش ایسنا، شاهزاده خالد بن سلمان، سفیر تازه عربستان در آمریکا و پسر کوچک پادشاه این کشور در مصاحبه ای با واشنگتن پست درخصوص روابط آمریکا با عربستان گفت: در دولت فعلی آمریکا اصلاح چشمگیری در روابط آمریکا و عربستان به وجود آمده هست. من فکر می کنم دونالد ترامپ، مدیر جمهور آمریکا مصمم به همکاری با هم پیمانانش در منطقه به منظور مقابله با “توسعه طلبی و تروریسم ایران” هست. ما نسبت به سیاست های فعلی در منطقه خرسند هستیم.

ادعاهای سفیر تازه عربستان در آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران و سوریه

این سفیر عربستانی راجع به بحران به وجود آمده میان چند کشور عربی با قطر گفت: من فکر می کنم که سیاست های قطر تهدیدی علیه امنیت ملی ما بوده به خاص هنگامی که آنها در سیاست های داخلی ما مداخله کرده و از افراط گران حمایت می کنند. آنها در سوریه از شاخه های وابسته به القاعده و در عراق از بعضی شبه نظامیان تروریست حمایت کرده اند. ما امیدوار هستیم که قطر از حمایت از افراط گری دست بردارد.

شاهزاده خالد بن سلمان راجع به امکان حمایت بعضی از خانواده ها در عربستان از گروه های افراط گر در سوریه مدعی شد: دولت عربستان در خط مقدم جنگ با تروریسم قرار دارد. ممکن است افرادی از کشورهای متفاوت زیادی باشند که از تروریسم حمایت می کنند ولی مسئله ما در قطر این است که خود دولت از تروریسم حمایت می کند.

سفیر تازه عربستان در آمریکا در مصاحبه‌ای بیان کرد که سنی‌ها و شیعیان در عراق باید با یکدیگر ادغام شوند.

وی راجع به اینکه آیا گروه های میانه رویی در سوریه وجود دارند، گفت: بعضی گروه های میانه روی مخالف درسوریه هستند که به عنوان مثال گروه “ارتش آزاد سوریه” یکی از آنها محسوب می شود. در سوریه مردم زیادی هستند که می خواهند خود را از “دیکتاتوری بشار اسد” آزاد کنند و ما با هم پیمانانمان جهت کمک به ایجاد ثبات در سوریه همکاری می کنیم.

وی همچنین مدعی شد که عالی ترین راه حل جهت سوریه “خلاصی پیدا کردن از بشار اسد”، مدیر جمهور این کشور است.

این شاهزاده عربستانی راجع به محمد بن نایف، ولیعهد مستعفی عربستان نیز گفت: از نظر من محمد بن نایف کار فوق العاده ای در مبارزه با تروریسم انجام داده است ولی پادشاه کشورمان این تصمیم را اتخاذ کرده که مورد حمایت شورای بیعت عربستان قرار گرفت. شاهزاده بن نایف در حال حاضر در عربستان به سر می برد و پذیرای مهمانانش هست. ما اکنون رهبران جوان پویایی داریم که مصمم به پیشبرد کشور و تنوع بخشیدن به اقتصادمان هستند.

ادعاهای سفیر تازه عربستان در آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران و سوریه

وی راجع به حقوق بشر در عربستان گفت: ما مثل هر کشور دیگری که به جلو حرکت می کند در حال حرکت به جلو هستیم. دو سال گذشته تغییرات بزرگی در کشور ما رخ داده هست. حوزه حقوق بشر نیز در کشور ما در حال پیشرفت کردن بوده و حقوق زنان ارتقا پیدا کرده هست. جوانان عربستانی نیز وقت پیدا کردند تا در آینده کشورشان ایفای نقش کنند.

وی راجع به اینکه آیا زنان عربستانی روزی اجازه رانندگی پیدا کرده و ترک کشور بدون اجازه مردان نزدیک به خود را پیدا خواهند کرد، گفت: رهبران ما پی بردند که زنان جهت آینده کشور ما مهم محسوب می شوند و در پیشرفت اقتصاد ما اهمیت دارند. ما نمیتوانیم بدون همکاری نیمی از جمعیت کشورمان پیشرفت کنیم.

سفیر تازه عربستان در آمریکا در مصاحبه‌ای بیان کرد که سنی‌ها و شیعیان در عراق باید با یکدیگر ادغام شوند.

همچنین خالد بن سلمان راجع به اینکه آیا عربستان روزی با اسرائیل رابطه برقرار خواهد کرد، گفت: عربستان گفته که ما خواهان حل مساله فلسطین – اسرائیل از طریق ابتکار صلح عربی هستیم و اگر اسرائیل، فلسطین را براساس مرزهای سال 1967 به رسمیت بشناسد دنیا عرب نیز با یک چنین چیزی موافقت کرده است.

خالد بن سلمان راجع به اوضاع شهر موصل عراق گفت: من فکر می کنم موفقیت در موصل نشان دهنده عزم دولت آمریکا و همچنین عزم ارتش عراق بود.

ادعاهای سفیر تازه عربستان در آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران و سوریه

او با تاکید بر اینکه سنی ها و شیعیان در عراق می بایست با یکدیگر ادغام شوند، گفت: فرقه گرایی همواره منجر به تروریسم می شود. سنی ها و شیعه های عراق باید شهروند عراق محسوب شده است و از واکنش‌ها برابری برخوردار باشند ولی “ایران می خواهد عراق تنها تابع خودش باشد.” ما از استقلال عراق حمایت می کنیم.

خالد بن سلمان راجع به یمن نیز گفت: عربستان از همه طرف ها خواسته تا پای میز مذاکره بیایند.

او منکر شروع بحران یمن از سوی عربستان شده است و گفت: این حوثی ها بودند که این بحران را شروع کردند. آنها به سمت پایتخت پیشروی کردند و قبل از آنکه دولت یمن خواهان مداخله عربستان شود، یمن را تصرف کردند. در حال حاضر توپ در زمین حوثی ها قرار دارد. آنها باید سلاح هایشان زمین گذاشته و به بخشی از یمن تبدیل شوند “نه بخشی از ایران.”

سفیر تازه عربستان در آمریکا راجع به اینکه آیا گروه تروریستی داعش شکست خورده و یا در حال تجمیع دوباره قوایش در لیبی و آفریقا هست، گفت: ما خوشحال خواهیم شد شاهد شکست خوردن داعش در عراق باشیم ولی آنها تهدیدی علیه کشور ما و مذهب ما محسوب می شوند. ما به عنوان مسلمانان در عربستان باید هرآنچه که مورد نیاز است انجام دهیم تا یکبار جهت هر لحظه به این ترساندن آخر دهیم.

این مقام دولت عربستان ادامه داد: کشور عزیزمان ایران در گذشته چندین بار ترساندن به بستن فضای خلیج فارس کرده هست. کل دنیا از جمله دولت کشور ما در این مورد نگرانی دارند. تنگه هرمز نه فقط جهت اقتصاد ما بلکه جهت اقتصاد بین المللی مهم هست. من فکر می کنم جریان اکنون به نفع ما عوض کردن پیدا کرده و آمریکا و هم پیمانانش درک می کنند که “تهدید کشور عزیزمان ایران جهت امنیت بین الملل” تا چه حد بزرگ است و ما آماده هستیم با یکدیگر همکاری کنیم تا سیاست های توسعه طلبانه و کارها کشور عزیزمان ایران را مهار کنیم.

این سفیر عربستان با رد هرگونه ارتباط کشورش با حملات 11 سپتامبر 2001 گفت: اسامه بن لادن در سال 1996 اقدام به اعلام جنگ علیه آمریکا و عربستان سعودی کرد. ما در سال 1994 زمانی که بن لادن در سودان به سر می برد شهروندی عربستانی او را لغو کردیم. ما فکر می کنیم همان کسانی که در 11 سپتامبر 2001 به آمریکا حمله کردند چندین بار نیز در عربستان به ما حمله کردند.

وی راجع به اینکه 15 تن از هواپیماربایان اتفاق 11 سپتامبر عربستانی بودند، گفت: ما عاملان این حمله را به عنوان 19 القاعده ای می دانیم لیکن این افراد نماینده القاعده محسوب می شدند. اینکه القاعده 15 عربستانی را گزینش کرد یک علت داشته هست؛ آنها می درخواست کردند میان عربستان و آمریکا شکاف ایجاد کنند.

واژه های کلیدی: ایران | سوریه | آمریکا | تروریسم | عربستان | عربستانی | مسلمانان | عربستان سعودی | شاهزاده عربستان | مبارزه با تروریسم


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار