خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری خانواده‌های پرجمعیت به آنتن برمی‌گردند

با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زیاد کردن جمعیت، یکی از اولویت‌های مهم رسانه ملی، برنامه سازی در زمینه ترویج سیاست فزونی نفوس هست. هنگامی که راجع به

خانواده‌های پرجمعیت به آنتن برمی‌گردند

خانواده های پرجمعیت به آنتن برمی گردند

عبارات مهم : تصویر

با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زیاد کردن جمعیت، یکی از اولویت های مهم رسانه ملی، برنامه سازی در زمینه ترویج سیاست فزونی نفوس هست. هنگامی که راجع به خانواده صحبت به میان می آید از یک سه وجهی یاد می شود؛ پدر، مادر و فرزند.

به همین علت زیاد برنامه های خانواده محور تلویزیونی و رادیویی همچون عصر خانواده، به منزل برمی گردیم، خانواده یک، کام شیرین و … با حضور کارشناسان و صاحب نظران این مساله را مورد بررسی قرار می دهند.

خانواده‌های پرجمعیت به آنتن برمی‌گردند

در این برنامه ها اثرات و برکات زیاد کردن جمعیت بر خانواده و سلامت روانی افراد جامعه به صورت علمی مورد توجه و واکاوی قرار می گیرد. از سوی دیگر به این عنوان هم پرداخته می شود که اضافه شدن حضور یک فرزند به اعضای خانواده چه تاثیراتی می تواند بر ارکان آن داشته باشد. الزامات و چگونگی ترسیم یک خانواده پر جمعیت و موفق و بازتاب اثرات و تبعات مثبت آن بر کل جامعه در رسانه ملی و تولیدات رادیویی و تلویزیونی بهانه این گزارش است.

شیرینی فرزندآوری

با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زیاد کردن جمعیت، یکی از اولویت‌های مهم رسانه ملی، برنامه سازی در زمینه ترویج سیاست فزونی نفوس هست. هنگامی که راجع به

معصومه آشتیانی زاد، مدیر گروه خانواده شبکه دو در پاسخ به این پرسش که برنامه سازان باید از چه راهکارهایی بهره ببرند تا تصویر یک خانواده بزرگ و خوشبخت را بدرستی به تصویر بکشند به جام جم گفت: برنامه های متفاوتی در قالب های گوناگون در رسانه ملی در حوزه خانواده تولید و پخش می شود.

برنامه سازان از ساختارهای نمایشی و غیر نمایشی در این حوزه بهره می برند، ولی به نظرم قبل از این که ابعاد خانوار را مطرح کنیم که بحث بسیار جدی ای هم هست، باید در رسانه ملی جهت بازنمایی مفهوم خانواده ایرانی کاری کنیم تا خانواده ای کارآمد، با نشاط و سرزنده را نشان بدهیم. مسلما اگر به مردم، خانواده ایرانی را خانواده ای کارآمد نشان بدهیم، می توانیم انگیزه ازدواج ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر سن ازدواج اوج رفته و این مساله دلایل متفاوت دارد. به همین علت تاکید دارم باید خانواده ای کارآمد را نشان بدهیم که پرسشها را یکی بعد از دیگری پشت سر می گذارند، ولی با یک روحیه خوب و با نشاط. طبیعی است قالب های برنامه سازی در ذهن مخاطب ماندگار می ماند.

خانواده‌های پرجمعیت به آنتن برمی‌گردند

این مدیر گروه عنوان کرد: اگر ما در قالب نمایش، یک خانواده ایرانی را به عنوان نهادی نشان بدهیم که مرتب مسئله دارند و پدر و مادر نسبت به هم پرخاشگری می کنند، مسلما تاثیر منفی روی مخاطب می گذارد. حال فکر کنید چنین موضوعی در یک سریال درام یا طنز به تصویر کشیده شود، طبیعی است جوان ایرانی هنگامی که این پرسشها را می بیند دیگر به ازدواج میل به ندارد. بنابراین ما باید خانواده ایرانی را به عنوان یک خانواده کارآمد و با نشاط به تصویر بکشیم و بعد از آن روی ابعاد خانوار کار کنیم.

آشتیانی زاد با اشاره به این که رسانه ملی در بحث فرزندآوری نقش بسیار موثری دارد، توضیح داد: ما باید در مرحله بعد، فرزند داری و فرزندآوری را امری با نشاط نشان بدهیم که به طور مسلم فرزند ها در خانواده عامل نشاط و تکامل هستند. نباید در فیلم ها و سریال ها فرزند ها را به عنوان موجود مزاحم نشان بدهیم یا این که آنها را در حال گریه و شیون به تصویر بکشیم.

با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر زیاد کردن جمعیت، یکی از اولویت‌های مهم رسانه ملی، برنامه سازی در زمینه ترویج سیاست فزونی نفوس هست. هنگامی که راجع به

در واقع باید کودک را در خانواده به عنوان کسی نشان بدهیم که منجر به شیرینی و نشاط در زندگی می شود. در این صورت میل به به فرزندآوری زیاد می شود. بنابراین در مرحله اول باید روی خانواده شاد و کارآمد کار کنیم و در مرحله دوم فرزندی را نشان بدهیم که به زندگی، شیرینی و لذت می بخشد. با این اقدام، تشویق به ازدواج و فرزندآوری در ضمیر ناخودآگاه مخاطب می نشیند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما در برنامه های عصر خانواده و کام شیرین شبکه دوی سیما به این مباحث می پردازیم و اصلاح رفتارها در زندگی را به مردم آموزش می دهیم. همچنین مسابقه خانوادگی هم طراحی شده است که در صورت تامین بودجه تولید خواهد شد. قصد داریم قطعات نمایشی کوتاه با محوریت خانواده با نشاط را تولید کنیم و نشان بدهیم چطور می توان گره های کور زندگی را با مدیریت و با نشاط حل کرد. رسانه ملی کم کم در حوزه خانواده مسیر خودش را براق تر کرده است و گام های مثبت تری برمی دارد.

خانواده‌های پرجمعیت به آنتن برمی‌گردند

قانع کردن خانواده ها

مریم جلالی، کارشناس فرهنگی و برنامه ساز اعتقاد دارد در این مساله متغیرهای زیادی دخیل هست. قبل از این که رسانه ملی روی خانواده پرجمعیت کار کند، باید نقاط تاریک و کور را در ابعاد خانوارها پیدا و بعد در این باره برنامه ریزی کند. بنابراین تبلیغات صرف در این مساله تاثیر اصولی نخواهد گذاشت، بلکه باید خط مشی روشنی را پیش رو داشته باشیم و خانواده ها را به فرزندآوری تشویق کنیم.

وی ادامه داد: ما ابتدا باید خانواده ها را قانع کنیم فرزند های زیاد نه تنها منجر به پرسشها نمی شوند، بلکه به داشتن یک خانواده بانشاط کمک می کنند و حتی در تربیت فرزند ها هم تاثیرگذار است.

این کارشناس فرهنگی تاکید کرد: بنابراین باید در حوزه جمعیت روی خرد عمومی کار کنیم و این نیازمند خلاقیت و برنامه ریزی هست. ضمن این که در این حوزه باید شرکت های مرتبط و مسئول دیگر همچون دانشگاه ها، آموزش و پرورش و … به کمک رسانه ملی بیایند.

باید زمینه های تبلیغاتی در این حوزه از اعتبار تحقیقاتی برخوردار باشد تا به دنبال راهکارهای بهتر باشیم. در ضمن، بعد از قانع کردن مردم نباید آنها را رها کنیم، بلکه با تکرار می توان این عنوان را نهادینه کرد. جلالی عنوان کرد: فرزند دار شدن یک تشخیص خانوادگی هست. ما باید ابتدا روی این متغیرها کار کنیم که آیا سن ازدواج اوج رفته هست. اگر این متغیر را اصلاح کنیم بقیه موارد حل می شود.

داستان خانواده در همه کشورها

مصطفی شریفی، تهیه کننده برنامه خانواده یک اعتقاد است: همه کشورهای دنیا، از کشورهای پیشرفته گرفته تا در حال توسعه روی داستان خانواده کار می کنند تا خانواده ای شاد، با نشاط، مدیر و مدبر را به تصویر بکشند. از سوی دیگر رهبرمعظم انقلاب هر لحظه بر مساله فرزندآوری تاکید کرده اند و باید این مهم را عملیاتی کرد.

وی ادامه داد: اگر کشور ما در حال حاضر به سمت کوچک سازی و تک فرزندی حرکت می کند، به این علت است که دو دهه روی این عنوان کار کرده ایم که فرزند کمتر، زندگی بهتر. حال می خواهیم روی عنوان فرزندآوری زیاد کار کنیم. بنابراین، این مساله نیازمند ساختن فرهنگ هست. ما در برنامه خانواده یک به عنوان اقتصاد خانواده می پردازیم که

چطور می توان از یک درآمد کم، نهایت استفاده را کرد تا زندگی بانشاط داشت. در واقع یاد می دهیم درآمد زیاد خوشبختی نمی آورد، بلکه مدیریت درست اقتصادی در خانواده منجر به زندگی خوب می شود. ضمن این که روی تفاوت های خانواده های کوچک و بزرگ کار می کنیم.

این تهیه کننده عنوان کرد: همچنین به این عنوان می پردازیم که وجود خواهر و برادر چه تاثیراتی روی دیگر فرزندان می گذارد. به نظرم بهتر است در کنار برنامه های رسانه ملی، مجموعه ای از دستگاه های فرهنگی روی این مساله کار کنند تا شاهد اتفاقات خوب باشیم.

خطر پیر شدن کشور

فرزندآوری یک مجاهدت بزرگ هست. ما با خطاهایی که داشتیم، با عدم دقت هایی که از ماها سر زده، یک برهه ای در کشور ما متاسفانه این مساله مورد غفلت قرار داده شد و ما امروز خطراتش را داریم می بینیم؛ که من بارها این را به مردم عرض کرده ام.

پیر شدن کشور، کم شدن نسل جوان در چندین سال بعد، از همان چیزهایی است که اثرش بعدا ظاهر خواهد شد؛ هنگامی که هم اثرش ظاهر شد، آن روز دیگر قابل علاج نیست؛ ولی امروز چرا، امروز قابل علاج هست. (رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان در سالروز تولد حضرت زهرا(س)، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲)

جام جم آنلاین

واژه های کلیدی: تصویر | زندگی | فرزند | برنامه | خانواده | فرزندان | خانواده | تک فرزندی | رسانه ملی | برنامه ریزی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار